Varför hamnar dina reklamblad i papperskorgen?

Reklamblad är den mest populära produkten bland tryckprodukter. Dess design är dock mer krävande än du kanske tror. Antalet broschyrer som vi hittar i brevlådor eller får på gatorna är så stort att det är svårt att locka mottagarens uppmärksamhet. Så vad ska jag göra för att förhindra att din broschyr går direkt i papperskorgen?

Typer av broschyrer

Den mest kända produkten, som är en broschyr, finns i många format och konfigurationer – t.ex. vikningsmetoder. Beroende på mängden information eller grafik görs valet av format, antal sidor och indirekt hur papperet är vikt. Denna sista riktlinje gäller redan syftet med broschyrer. Mycket beror på din publik och vilken typ av distribution du väljer. Tjockare papper, dvs. dess högre ytvikt, betyder ofta en liten större prisökning. Ändringarna rörande formatet och antalet sidor (vikningsmetod) för broschyrer är likartade.

Så vilket flygblad ska du välja för ditt företag? Tänk på hur stor målgruppen ska vara – kommer det att distribueras material på plats i företaget, eller kommer det att finnas i brevlådan till nästan alla invånare i området? Är din annons för frekventa erbjudanden med lågt värde? Vill du visa och marknadsföra lite avancerade produkter till något högre priser?

Kunder som skriver ut broschyrer ofta och i stora mängder rekommenderas att skriva ut på vanliga, icke-vikta broschyrer med låg vikt – t.ex. 120 g papper. För att kunna attrahera en mottagare som är mättad med en stor mängd reklam, vid varje steg i ditt dagliga liv, bör du dock använda här ett original grafisk design och fängslande reklamslogans. Tyvärr är dessa aspekter mindre vanliga och så viktiga i relationer med en potentiell framtida kund. Du bör väcka intresse och förtroende för innehållet i bipacksedeln.

Om du utformar en broschyr som kommer att efterfrågas av mottagare i en smalare grupp – t.ex. i ett visningsrum eller gren av ditt varumärke för besökare, kan du beställa en utskrift på något tjockare / styvare papper med ytterligare folieförfining eller selektiv lack. Det finns många metoder för ytterligare förfining, och de väljs oftast om välplanerade grafiska mönster når rätt publik.

Vad sägs om den grafiska utformningen av reklambladet?

Grafisk design spelar en viktig roll i marknadsföringsvärlden. Det är i fasen av skapandet som du bestämmer vilket innehåll du ska förmedla till den potentiella kunden. Kommer du att satsa på ordspel, mysterium eller tydliga och enkla meddelanden? Eller kanske bryr du dig om rikt innehåll? Valet är ditt. Men kom ihåg – om det här är kundens första kontakt med broschyren kommer han inte att läsa varje ord om han inte hittar något intressant där. En annan fråga är en broschyr avsedd för en kund som redan känner till ditt varumärke åtminstone lite och produkten kompletterar innehållet och erbjudandet.
Om det inte finns någon designidé, erbjuder tryckeriet grafiska tjänster. Professionella grafiska formgivare kommer att göra din annons fräsch och originell.

Kontakta oss som ditt tryckeri i Stockholm!