Anpassade affischer

Anpassade affischer som ett sätt att marknadsföra varje evenemang.

En affisch är en form av reklam där den grafiska formen är lika viktig som det materiella värdet. Informationen på affischen spelar en mycket viktig roll för att informera oss om evenemanget, ankomstplatsen, starttiden och annan lika viktig information. Den enda formen av information i detta fall är en affisch. Precis som en affisch på begäran är det ett ensidigt tryck, vanligtvis av stort format, av exklusiv informativ och reklamkaraktär, som tidigare placerades på permanenta, offentliga platser. Information tillhandahålls med hjälp av text där vi undviker konstnärlig variation. Den mest populära av affischerna är teatern.

När kan vi konstatera att vi är i kontakt med en reklamaffisch? Precis som i affischen, är reklamaffischer oftast tryckta på ena sidan, i stort format, av informativ och grafisk karaktär, brukade visas på permanenta offentliga platser för att marknadsföra evenemanget. Hur är affischerna idag? Var kan vi oftast se dem? Beroende på destination finns det många typer, och du kan hitta de flesta affischer för film, musik, teater, sport, böcker (bokreklam) eller din egen affisch på väggen.

Hur man designar en reklamaffisch bra?

Kom ihåg att inte alla har grafiska färdigheter och visioner som illustratörer, men det betyder inte att de måste ge upp att skapa en affisch med sitt eget tryck. I början måste du bestämma vilken reklamslogan som ska vara ledmotivet och överväga den grafiska formen. I det här fallet föreslår jag att du förbereder en preliminär skiss, design – helst på vanligt papper, en anteckningsbokssida, en marginal eller varhelst det passar oss bäst. Vi kan också inspireras av befintliga grafiska verk – var inte rädd för att utvärdera andras verk.

Det är väldigt bra att använda dina egna foton, det kommer att lägga originalitet till vårt arbete, tack vare vilket det kommer att vara unikt och oväntat. Men om du inte har det här alternativet kan du naturligtvis kolla in de webbplatser som erbjuder en resurs med intressanta bilder för kommersiellt köp. Kom ihåg att det konstverk du väljer måste vara uttrycksfullt men ändå estetiskt. Mycket – betyder inte bättre. Kom ihåg att utöva måtta, anpassade affischer är avsedda att vara ögonvänliga och mängden information måste också balanseras. Vårt mål är att intressera mottagaren, så kanske låt oss tänka på någon originell reklamslogan? Kanske till och med humoristisk? Naturligtvis måste allt överensstämma med det ursprungliga antagandet och specifikationerna för evenemanget.

Kontakta oss som ditt tryckeri i Stockholm!